ویژه‌ترین فضا آرایی شهری به مناسبت دهه کرامت در مشهد مقدس اعمال‌قانون یک هزار و ۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۱ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در میدان شهدا و بزرگراه‌های مشهد | فوت سرنشین پژو به دلیل واژگونی خودرو (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای ۹ منطقه کلانشهر مشهد «پاک» است (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) برقراری سیستم گردشی غرفه‌داری در شب‌بازارهای مشهد | موافقان و مخالفان چه می‌گویند؟ مدیریت شهری مشهد، مهیای برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) پایان پرونده پلاک ۱۷۶ | پس از ۳ دهه، یکی از فرسایشی‌ترین پروژه‌های شهر مشهد رو به پایان است برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد در اردیبهشت ماه تدوین می‌شود تعیین تکیلف ۲۴۰ پرونده ارسالی در کمیسیون ماده ۵ توسط شهرداری مشهد طی سال گذشته قلندرشریف: ایستگاه سلامت خط‌دو متروی مشهد در سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود مجید فاطمی‌ارفع به‌عنوان مشاور شهردار مشهد مقدس منصوب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ساعت خدمات‌رسانی خطوط اتوبوس‌رانی مشهد در دهه کرامت | سرویس‌دهی رایگان در روز میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | درخواست رفع مشکل آسفالت محله کاظمیه مشهد + پاسخ اعمال‌قانون ۱۰۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی تمام ظرفیت‌های شهری مشهد برای برگزاری جشن بزرگ دهه کرامت سینما «دیاموند»؛ الماس سینمایی کشور بازدید سرزده شهرآرا از مراکز تجاری قدیمی مشهد که خطر حریق و حادثه در کمین آنهاست هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع ۶۸ حادثه در پی وزش باد و بارش باران در مشهد(۲۰ اردیبهشت)
سرخط خبرها

شورای اسلامی خراسان رضوی پیگیر ابلاغ هرچه سریع‌تر طرح‌های تفصیلی شهرستان‌هاست

  • کد خبر: ۱۵۵۳۷۸
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
شورای اسلامی خراسان رضوی پیگیر ابلاغ هرچه سریع‌تر طرح‌های تفصیلی شهرستان‌هاست
رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: ابلاغ هرچه سریع‌تر طرح‌های تفصیلی موضوعی است که در دست پیگیری شورای اسلامی استان قرار دارد؛ در غیر این صورت ساخت و سازهای غیرمجاز ادامه خواهد یافت و بی‌نظمی جدیدی در شهرها شکل می‌گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو امروز، ۲۵ اسفند، در دوازدهمین اجلاس رسمی دوره ششم شورای سلامی خراسان رضوی در صحن شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به تصویب قانون درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها اظهار کرد: قانون درآمد‌های پایدار موجب می‌شود حوزه مدیریتی شهر ثابت و محل درآمد‌های آن نیز روشن باشد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌ها بنیاد مسکن بعضا هماهنگی خوبی با شهرداری‌ها ندارد، اظهار کرد: این موضوع موجب بروز برخی مشکلات برای روستا‌ها و شهر‌ها شده است. مثلا برخی از ساختمان‌ها که به هر دلیلی در گذشته ساخته شده، توسط بنیاد مسکن در طرح هادی قرار نمی‌گیرد که این موضوع موجب کوچ افراد به حاشیه شهر‌ها می‌شود. البته تاکنون حدود ۱۱۱۰ طرح هادی بازنگری شده و امید است این موضوع زودتر به نتیجه برسد.

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی درباره اختصاص یک ساختمان برای فعالیت شورای اسلامی استان بیان کرد: استانداری خراسان رضوی برای تخلیه ساختمان شورای استان مکاتباتی داشته است. از همین رو از شهرداری مشهد طی مکاتبه‌ای تقاضا کردیم که ساختمانی در اختیار ما قرار دهند و ساختمانی به مدت ۱۰ سال را به ما واگذار کنند تا بتوان به مرور ساختمانی جدید برای شورای استان ساخت.

شورای اسلامی خراسان رضوی حدود ۳۰۰ میلیون تومان بدهی دارد

حاجی‌بگلو افزود: البته باید توجه داشت اخذ زمین برای این منظور و ساخت آن ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان هزینه دربر دارد. پیش از آمدن ما به شورای استان، تعدادی نیرو به این مجموعه اضافه شده بود که در دوره گذشته اخراج شدند. آن کسانی هم که اخراج شدند، حکم قضایی گرفتند که در نتیجه صدور احام قضایی حساب‌های ما مسدود شد و در حال حاضر شورای استان حدود ۳۰۰ میلیون تومان بدهی دارد. شورای عالی استان‌ها نیز بابت این موضوع پولی به ما نداده، اما با برخی رایزنی‌ها مبالغی تهیه شده تا بدهی‌های مذکور پرداخت شود.

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه ما شورای استان را با یک بدهی تحویل گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: بودجه شورای عالی استان‌ها برای کل سال ۳۸ میلیارد تومان است که رقم بالایی نیست. البته به مجلس شورای اسلامی برای تعیین اعتبارات شورای عالی استان‌ها در بودجه سال آینده ۵۹ میلیارد تومان پیشنهاد ارائه کرده‌ایم. دولت باید اعتبار شورای عالی استان‌ها را افزایش دهد. همچنین اگر ۲ درصد سهم آموزش در قانون درآمد‌های پایدار محقق شود، در سال‌های آتی شرایط شورا‌ها تغییر خواهد کرد.

حاجی‌بگلو تصریح کرد: طی این مدت به بجستان و تربت جام سفر داشته‌ایم و قطعا تا پایان سال از تمام شهرستان‌های استان بازدید خواهیم کرد و پیگیر موضوعات هر شهرستان می‌شویم.

وی با گلایه از عدم حضور مدیران کل و روسای ادارات در جلسات شورای عالی استان خراسان رضوی گفت: به وزاری متبوع ادارات کل بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی اطلاع خواهیم داد که مدیران ایشان در شورای استان حضور پیدا نکرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به نامگذاری روز شهردار عنوان کرد: نامگذاری روز شهردار یکی از اقداماتی بود که در شورا‌های فرادست شکل گرفت. شهید باکری نشان داد هم می‌شود یک مدیر جهادی بود و هم شهرداری بود که برای ارزش‌های نظام و انقلاب در جبهه‌های جنگ علیه حق و باطل به نبرد پرداخت. امید است همه شهرداران در مجموعه استان و کشور الگوی خود را شهید باکری قرار دهند.

حاجی‌بگلو با اشاره به فعالیت‌های سازمان همیاری‌های خراسان رضوی نیز گفت: یکی از نکات مثبت سازمان همیاری‌ها و شهرداری‌های خراسان رضوی عملکرد آن است. مدیری که برای آن سازمان انتخاب شده، یک مدیر اقتصادی و عمرانی است و بی‌سابقه است. ما در شورای اسلامی استان نیز این فعالیت‌های سازمان همیاری‌های استان را هم بررسی و هم حمایت می‌کنیم.

وی عنوان کرد: اگر بتوان وحدت و همدلی را بین شورا‌ها و شهرداران شکل دهیم، قطعا اتفاقات خوبی برای مجموعه مدیریت‌های شهر و روستا شکل خواهد گرفت. اگر شهر‌ها عملکرد مثبتی در مدیریت خویش داشته باشند و به مردم ارائه خدمات دهند، مردم این را عملکرد مثبت دولت تلقی خواهند کرد. اگر ضعفی هم باشد، باز هم این موضوع به عنوان عملکرد ضعیف دولت تلقی خواهد شد؛ بنابراین شهرداری‌ها علی‌رغم اینکه نهاد عمومی هستند، نمی‌توانند خود را از دولت جدا کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->